Antwoord op al je vragen

Onze producten

De producten die wij verkopen, zijn doorgaans geen nieuwe producten maar refurbished. Dit zijn gebruikte toestellen die wij hebben opgekocht van bedrijven of particulieren en daarna door ons gereviseerd zijn. Bedrijven verkopen vaak toestellen die slechts 1 tot 3 jaar gebruikt zijn. Dit zijn doorgaans nog prima werkende toestellen. Hier kun je meer lezen over onze refurbished toestellen.

De toestellen die wij aanbieden, zijn vaak opgekocht van bedrijven, uit faillissementen of van particulieren. Ongeacht de herkomst worden alle toestellen uitvoerig getest. Daar waar nodig is, worden de onderdelen vervangen. Ook controleren wij of de toestellen niet gestolen of geheeld zijn.

Bij een refurbished iPhone kan het voorkomen dat er een melding in beeld verschijnt over het scherm en/of de accu. Deze melding is slechts een melding en zal na 14 dagen verdwijnen. De melding heeft geen enkele invloed op de prestaties van het beeldscherm of de iPhone.

Waarom verschijnt deze melding?

Vóórdat wij onze toestellen verkopen, worden deze eerst getest op meer dan 50 punten en indien nodig gerepareerd. Dit houdt dus in dat wij het toestel openmaken.
Zo wordt er bij een accu met minder dan 85% capaciteit vervangen. Ook wordt het scherm vervangen als dit niet werkt zoals het hoort.
Wanneer één van deze onderdelen vervangen wordt, krijg je een melding te zien.

Wat houd de melding in?

Wanneer het scherm vervangen wordt door een niet-officiële Apple reparateur, wordt er een melding getoond als waarschuwing dat er niet kan worden gecontroleerd of de iPhone een origineel Apple scherm/accu heeft. Dit is slechts een melding die na 14 dagen verdwijnt. Het heeft geen enkele invloed op de prestaties van het beeldscherm, van de accu of de iPhone.

Deze tijdelijke melding komt voor vanaf de iPhone 11 en hoger.

Garantie en bestelproces

Op alle bestellingen via Mobico.nl heb je als consument 30 dagen bedenktijd. ⁠Dat is langer dan de verplichte/wettelijke 14 dagen. Wij geloven in onze producten en zijn hier om u te helpen als dat nodig is. Dit houdt in dat je zonder opgave van reden een toestel aan ons kunt retourneren. Lees hier verder hoe je dat doet.

Ja, op alle toestellen die je bij ons koopt is de wettelijke garantie van toepassing. De wettelijke garantie laat onverlet dat je bij ons altijd– tenzij expliciet anders vermeld – 2 jaar garantie krijgt

Je kunt kiezen uit de volgende betaalmethoden. Houd er rekening mee dat directe bankoverboeking een langere verwerkingstijd heeft. De meeste betaalmethoden zijn gratis, alleen aan betalen via PayPal en Afterpay zijn kosten verbonden.

  • iDeal (gratis)
  • Bancontact Mistercash (gratis)
  • Klarna betaal later (+1%)
  • Klarna betaal in 3 (+2%)
  • Riverty / Afterpay – Achteraf betalen (+2,5%)
  • Creditcard (Visa, MasterCard en American Express)
  • Paypal (+4%)
  • Directe bankoverboeking (gratis)

Bij Mobico hechten we veel waarde aan de mening van onze klanten. De tevredenheid van onze klanten staat voorop, en de reviews die zij delen geven ons en anderen inzicht in hun ervaringen.

We verzamelen reviews via verschillende platforms, waaronder onze eigen website. Alle reviews zijn openbaar zichtbaar, behalve in enkele uitzonderlijke situaties, namelijk:

  • De reviews moeten afkomstig zijn van echte klanten.
  • Privacygevoelige informatie mag niet in de reviews worden vermeld.
  • Onacceptabel taalgebruik is niet toegestaan in de reviews.
  • Indien gewenst, kan een klant verzoeken om zijn of haar review te laten verwijderen.

We vinden het belangrijk dat de reviews een eerlijk beeld geven van ons bedrijf, onze producten en onze service. De meeste beoordelingen worden verzameld door Kiyoh, een onpartijdig platform dat de echtheid van de reviews controleert. Daarnaast worden ook reviews verzameld via Google en Trustpilot.

Hier zijn de reviewbeleidslinks van de genoemde platforms:

Reviewbeleid Google: https://support.google.com/contributionpolicy/answer/7400114?sjid=9631536224803557008-EU

Reviewbeleid Kiyoh: https://www.kiyoh.com/?gclid=EAIaIQobChMI_Je7xbXZ_gIVB-93Ch1iAApnEAAYASAAEgJzE_D_BwE

Reviewbeleid Trustpilot: https://nl.trustpilot.com/trust/how-reviews-work

Ons klantcijfer wordt berekend op basis van de online reviews die onze klanten achterlaten. Klanten kunnen hun mening delen over onze producten en service en een cijferbeoordeling geven van 1 tot 10, waardoor direct zichtbaar is hoe hoog we scoren op klanttevredenheid.

We hechten veel waarde aan de reviews van onze klanten en nemen deze serieus. Reacties op de reviews worden echter alleen geplaatst door onze medewerkers.

Die zijn er simpelweg niet. Wij sturen de toestellen gratis verzekerd op, ook naar België!

In principe geldt voor 18:30 besteld en betaald, volgende bezorgdag in huis. Zodra het pakketje bij postnl.nl is afgeleverd ontvang je van ons een track & trace code waarmee je het pakketje precies kunt volgen. Tevens kan je hier de status van je bestelling opvragen.

Mijn vraag staat er niet tussen, hoe kan ik jullie het beste bereiken?

Je kunt ons gedurende onze openingstijden bereiken per telefoon of in onze winkel. Daarnaast kun je ons altijd mailen. Wij proberen altijd binnen 24 uur te reageren.